Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

 

Introductie

Als u werkt met basisroosters dan kunt u er wel eens tegenaan lopen dat de diensten uit het basisrooster van een specifieke persoon niet zichtbaar is. Dit kan meerdere oorzaken hebben die we in dit artikel uitlichten.

 

Dit artikel behandeld de volgende onderwerpen:

 

Controleer arbeidsverhouding, onderdeel en functie

Als eerst gaan we controleren of de persoon met de missende diensten nog een actieve arbeidsverhouding, onderdeel en functie heeft. Deze kunt u controleren op de pagina personen op de tabbladen Arbeidsverhouding, Onderdeel en Functie onder in beeld. Als een persoon geen actieve arbeidsverhouding, onderdeel of functie meer heeft dan kunt u het huidige item aanpassen of een nieuw item toevoegen.

Als u een nieuw onderdeel en functie toevoegt zal het systeem automatisch een synchronisatie voor die periode starten. Als u enkel de arbeidsverhouding aanpast zal er niet automatisch gesynchroniseerd worden, hoe u dit kunt doen is te lezen onder het kopje 'Synchroniseren'.

Controleer nu of de rooster-diensten weer zichtbaar zijn, zo niet, ga dan door naar het volgende kopje.


Controleer de data van het basisrooster

De persoon in kwestie is gekoppeld aan een rooster, dit rooster is te vinden op de pagina Roosters (controleer eventueel ook de historie mocht u het rooster niet direct zien). Een rooster werkt met 2 data, zo heeft het rooster zelf een start- en einddatum en de persoon die aan het rooster gekoppeld is heeft een start- en einddatum. Controleer beide data en pas ze aan indien nodig. Na het aanpassen van de datum zal er automatisch een synchronisatie gestart worden om de diensten toe te voegen aan de planning.

Controleer nu of de rooster-diensten weer zichtbaar zijn, zo niet, ga dan door naar het volgende kopje.


Synchroniseren

Heeft u bovenstaande gecontroleerd maar stonden alle data goed? Dan is er wellicht een extra synchronisatie nodig die het rooster en de mutaties opnieuw verwerkt. Ga naar de pagina Vandaag en klik op de knop synchroniseren. Selecteer in de popup de persoon in kwestie en vul de periode in die u wilt synchroniseren, het onderdeel hoeft u niet in te vullen. Start nu de synchronisatie, de voortgang hiervan kunt u linksonder in beeld volgen in de vorm van percentages. 

Controleer nu of de rooster-diensten weer zichtbaar zijn, zo niet, neem dan contact op met support.

Meer hulp nodig?

 

Gerelateerde artikelen